0505 265 86 51 cabir1@yahoo.com
Böbrek Nakli

Kronik böbrek yetmezliği ise böbreklerin işlevlerinin kalıcı olarak bozulması anlamına gelir. Günümüzde kronikböbrek yetmezliğinin bilinen tek tedavisi en sık yapılan organ nakli olan böbrek naklidir. Ancak kronik böbrekyetmezliği hastalarının bir kısmı diyaliz seçeneğini kullanmaktadırlar.

İdrar Kaçırmada Bant(TOT)
slxz

Hayati tehlike içeren bir sorun olmamakla birlikte yaşam kalitesini sosyal ve cinsel anlamda bozmaktadır. Sürekli ıslaklığa ve ped taşımaya bağlı olarak vajinada enfeksiyonlara sebebiyet verebilir Cinsel aktif yaştaki kadınların seksüel yaşamlarını da olumsuz yönde etkileyen bu sorunun tedavisi son derece önemlidir.

İnmemiş testis
inme

estislerin skrotumda bulunmamasıdır. Desensus tam olmaz veya anormal bir yol izlerse testis skrotuma inmez. Testisler başlangıçta karın içinde ve yukarı seviyededir. İntrauterin 7-9. aylarında skrotuma inmiş bulunur.

Kapalı taş (PCNL, URS)
kpl

Böbrek taşı tedavisinde, eğer böbekteki taş ESWL (taş kırma) veya kapalı yöntemler ile (fleksible üreteroskopi) tedavi edilemeyecek büyüklük veya yerde bir taş ise günümüzde en uygun tedavi seçeneği perkütan nefrolitotomi (kapalı böbrek taşı ameliyatı) yöntemidir.

Mesane Tümörü Tedavisi
mesa

Mesane kanseri genitoüriner yolun en sık görülen ikinci kanseridir. Erkeklerde görülme sıklığı %7 iken kadınlarda %3′tür. Sigara içmek erkek ve kadınlarda olguların %50 ve %31′inden sorumludur.Tanı konulduğunda %85′i mesaneye lokalizedir. %15′i bölgesel lenf düğümlerine veya uzak bölgelere yayılmıştır. Kimyasallar, boya, kauçuk, petrol, deri ve basım işlerinde çalışanlar yüksek risk altındadır.

Penil protez (Mutlulukçubuğu)
pp

Psikolojik bir uyarı (görüntü, fantazi) ereksiyona yeterli olur, ancak anksiyete depresyon, seksüel korkular, obsesif kompulsif kişilik veya geçmiş travmalar ereksiyon merkezine inhibe edici uyarılar gönderir. Bu duruma psikojenik empotans denir. Organik bir rahatsızlık yoktur. Tedavi kişinin ruh sağlığına yeniden kavuşması ile olur. Ereksiyon yapıcı ilaçlarla psikolojik tedavi desteklenir.

Retrograd intrarenal cerrahi
qsa

Fleksible Üreteroskopi yönteminde herhangi bir kesik açılmaz. Hastaya idrar yolundan özel bir endoskopik alet gönderilerek taşın üreterde kırılması sağlanarak tedavi uygulanır. Hastaların büyük çoğunluğu tedavinin uygulandığı gün evine döner ve ertesi günde de günlük yaşantı temposuna dönebilir. Bu yöntem özellikle alt ve orta üreterde başarısı yüksek bir yöntemdir. Başarı oranı %96-100 arasındadır.

Sistektomi
wqa

Mesane kas tabakasına yayılmış ama uzak dokulara yayılmamış hastalığı olanlarda kullanılan bir tedavi yöntemidir. Uzak dokulara yayılımı olan ama tümöre bağlı aşırı derecede kanaması olan hastalarda da kullanılabilir.

TUR Prostat (Plazma)
eerr

İyi huylu prostatın büyümesinde  daralan idrar kanalı hastalığın temel patolojik bozukluğunu oluşturmaktadır. Prostatta büyüme 40′lı yaşlarda başlar ve genel olarak 50′li yaşlardan sonra belirti vermeye başlar. Daha Fazla Bilgi

Varikosel (Mikroskobik)
msq

Bu ameliyat genel veya spinal anestezi altında uygulanır.Kasık bölgesinde 2-3 cm’ lik bir kesiyle testisin damarlarına ulaşılır. Mikroskop altında genişlemiş toplar damarlar diğer damarlardan ayrılarak bağlanır. Mikroskop kullanılmadan yapılan ameliyatlarda lenf damarları atardamarlar bağlanabilmektedir. Bunların bağlanması sonucunda hidrosel,testis küçülmesi gibi istenmeyen sonuçlarla karşılaşılabilir.

Vezikoüreteral reflü
qaz

İdrar normalde böbrekten mesaneye akar ve mesaneden tekrar yukarı doğru akım olması halinde eğer mesaneye inen idrar tekrar böbreğe doğru geri kaçarsa buna REFLÜ denir.Geri kaçan idrarla böbrek enfekte olma riski taşır ve pyelonefrit atak geçirebilir.